DENISE: Tips för håret att växa fortare

Egentligen finns det väll inget direkt man kan använda för att få håret att växa. Men MITT tips till er är:

- Massera hårbotten/Stimulera hårsäckarna minst en gång om dagen. Det viktigaste är ju att hårbotten mår bra.

- Ni vet väll att mår man "dåligt" växer det inte heller så bra. Så ät nyttigt, och lev bra. Om du mår bra, kommer ditt hår också må bra!

- Tvätta aldrig håret i varmt vatten, det sliter jätte mycket på håret. Kallt vatten är bäst, för det får igång blodcirkulationen. Glöm inte hårinpackningen 2-3 gånger i veckan.

- Skippa värmestylingprodukter, som till exempel plattång och liknande.. (Plattången har vart min bästa vän, och jag ångrar det så mycket)

En grej som jag har börjat med är att massera in ricinolja i hårbotten och dra ut längst topparna, det ska tydligen få ditt hår att växa 5 cm i månaden, men det beror ju på från person till person.. Mitt hår växer då inte alls fort av den oljan. Det har knappt växt någonting alls fast jag använt den i 2 månader. Men ni kan ju testa. Finns att köpa på apoteket och beställa på bodystore. Den ni beställer på bodystore ska vara bättre för att oljan därifrån är kallpressad, dessutom är den billgare att beställa därifrån.

/Denise

Kommentarer

Här kommenterar du:

Namn:
Spara?

E-postadress: (visas bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback